تهران ۳۲.۷۹° كمينه ۳۲.۶۲°  بیشینه ۳۲.۹۹°
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
معاون فنی علوم پزشکی گیلان هشدار داد:

سرایت کرونا در روزهای سرد افزایش می یابد

دکتر مسعود نوروزی، معاون فنی علوم پزشکی گیلان گفت: مردم در روزهای سرد پیش رو از خودشان محافظت کنند و ایمنی بدنشان را بالا ببرند، زیرا ویروس هایی مانند کرونا و آنفلوانزا در هوای سرد فعالیت و سرایت بیشتری دارند.
کد خبر: ۱۴۲۵۵
دکتر مسعود نوروزی در جمع خبرنگاران، ویروس هایی که باعث عفونت های دستگاه تنفسی می شوند را سرمادوست دانست و اظهار کرد: ویروس هایی مانند کرونا و آنفلوانزا در هوای سرد فعالیت و سرایت بیشتری دارند.

وی با اشاره به رفتارهای عجیب ویروس کرونا طی ماه های اخیر، افزود: اگرچه کرونا نشان داده می تواند در فصول گرم سال هم انتقال داشته باشد و بیماری زایی ایجاد کند، اما مانند سایر ویروس های حاد تنفسی، در فصل سرد فعالیت و سرایت بالایی دارد و می تواند بیماری زایی شدیدتری داشته باشد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر احتمال سرد شدن هوا و بارش برف و باران اشاره کرد و گفت: اگر مردم در روزهای سرد پیش رو از خودشان محافظت نکنند و ایمنی بدنشان کاهش یابد، شانس ابتلا به عفونت های حاد تنفسی به ویژه کرونا در آنان افزایش می یابد.

نوروزی، از مردم خواست حتما در زمان بارش برف و باران در خانه بمانند و از تردد در هوای سرد خودداری کنند و متذکر شد: مردم شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون و ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را فراموش نکنند و مواد غذایی ویتامین دار به ویژه میوه جات و سبزی جات را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۰۳ بیمار جدی کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۲۳ بیمار کرونایی بستری در سطح استان داریم که حال ۲۰ درصد این بیماران وخیم است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز